Articole despre: RO-E-Factura

Autorizarea contului RoBill pentru acces în S.P.V.

Toate companiile de pe teritoriul României sunt obligate de la 1 ianuarie 2024 să încarce Facturile emise sau primite în Spațiul Privat Virtual (SPV).

Robill.ro vine în ajutorul dvs. pentru a facilita emiterea și transmiterea facturilor în sistemul RO-E-Factura beneficiind de validarea completă cu rată de succes de 100%.

Dacă ați ales să folosiți serviciile noastre și v-ati deschis un cont în platforma robill.ro si doriti sa transmiteti in mod automatizat facturile in sistemul RO-E-Factura, trebuie sa autorizați contul RoBill în S.P.V. Autorizarea se poate face direct din platforma robill.ro astfel:

Din meniul din stanga, Nomenclatoare, alegeți Companiile mele, selectați Compania apoi Setari RO-E-Factura.

În continuare, dacă aveti certificat digital înregistrat în SPV și acesta este activat pentru compania dvs., alegeți Vreau sa activez RO-E-factura. Alternativ, daca nu aveti certificat digital, puteti afla aici cum sa achizitionati si activati unul.

Activare RO-E-Factura


În pagina care se deschide asigurați-vă că:

introduceți token-ul în calculator - pentru ca token-ul pe care se află certificatul digital să poată fi identificat, este nevoie de instalarea unui driver, pe care îl veți găsi, cel mai probabil, pe pagina firmei care a emis certificatul. Va rugam sa permiteti cateva secunde tokenului sa stabileasca conexiunea la calculatorul dumneavoastra, dupa introducere.

Introducere token in calculator

apăsați pe butonul Activează RO-E-factura

introduceți PIN-ul de pe token atunci când vi se va cere

apăsați pe butonul OK si asteptati. RoBill va incerca sa se conecteze la ANAF S.P.V. si va verifica accesul la CUI-ul firmei dvs.


Daca autorizarea s-a realizat cu succes veți primi mesajul de confirmare: Conexiunea RO-E-factura este activă!

Conform normelor ANAF autorizarea nu este pe o perioadă nelimitată, ci are o valabilitate de 90 de zile după care trebuie reconfirmată. RoBIll prelungeste automat autorizarea cu cateva zile inainte ca aceasta sa expire. Daca totusi RoBill nu reușește să prelungească automat autorizarea veti fi anunțat prin e-mail și va trebui să o refaceți manual.

Dacă autorizarea nu s-a realizat veți primi un mesaj de eroare conform problemei apărute. Acesta poate fi ori in legatura cu refuzul acceptarii ANAF a certificatului dvs. ori cu privire la lipsa permisiunilor pentru CUI-ul firmei pe care se incearca autorizarea. In primul caz de eroare, va rugam sa reincercati in alt browser sau in modul incognito.

Actualizat în: 09/01/2024