Certificatul digital și înregistrarea firmei dvs. în S.P.V.
Sistemul RO-E-Factura implementat chiar în acest moment a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile între companii, indiferent de natura acestora și presupune declararea facturilor în sistemul digital RO-E-Factura pentru aprobarea acestora de către ANAF.
CERTIFICATUL DIGITAL
Pentru ca firma dvs. să poată fi înregistrată în Spațiul Privat Virtual (S.P.V.) aveți nevoie de un certificat digital (token). Dacă doriți să activați conexiunea la RO-E-Factura pentru compania dvs. prin intermediul contabilului firmei dvs., acesta are deja un token care este solicitat la obținerea autorizării în S.P:V. . In acel caz, puteti sa folositi instructiunile de aici
Dacă doriți să obțineți și să activați un certificat digital pe care să îl puteți folosi în ANAF SPV pentru conectarea contului dvs. robill.ro la RO-E-Factura, îl puteți obține de la următorii furnizori de certificate calificate de semnătură electronică:
CertSign
Digisign
Namirial
Urmați toate indicațiile și toți pașii necesari, iar la final veți primi un document de confirmare, cu antentul ANAF și cu semnătura digitală a dvs. și a companiei care v-a eliberat certificatul.
ÎNREGISTRAREA FIRMEI DVS ÎN S.P.V.
După ce ați obținut, de la o firmă calificată, certificatul digital și documentul de confirmare, intrați pe siteul anaf.ro, alegeți rubrica Servicii online și din submeniu, Înregistrare utilizatori.
Din secțiunea Spațiu Privat Virtual alegeți Înregistrare/Înrolare persoane fizice/juridice în Spațiul Privat Virtual, apoi Înregistrare utilizatori persoane juridice și apoi Înregistrare utilizatori cu certificat digital.
Se va deschide un formular cu Datele de identificare ale solicitantului în care va trebui să completați CUI companie și câmpurile necesare Datelor de identificare ale persoanei. După completare, bifați căsuța „Sunt de acord cu Termenele și condițiile de utilizare a serviciului”, încărcați documentele solicitate, completați codurile de validare și apăsați Trimite.
Astfel, solicitarea dvs. a fost trimisă către ANAF spre analiză și aprobare. Trebuie să aveți în vedere faptul că procesul de analiză și aprobare a cererii dvs. nu se face instant, ci într-un interval de timp.
Dupa ce ANAF vă aprobă cererea, veți primi un e-mail de confirmare, iar prin această confirmare veți primi accesul în S.P.V. pentru compania dvs.
CERTIFICATUL DIGITAL
Pentru ca firma dvs. să poată fi înregistrată în Spațiul Privat Virtual (S.P.V.) aveți nevoie de un certificat digital (token). Dacă doriți să activați conexiunea la RO-E-Factura pentru compania dvs. prin intermediul contabilului firmei dvs., acesta are deja un token care este solicitat la obținerea autorizării în S.P:V. . In acel caz, puteti sa folositi instructiunile de aici
Dacă doriți să obțineți și să activați un certificat digital pe care să îl puteți folosi în ANAF SPV pentru conectarea contului dvs. robill.ro la RO-E-Factura, îl puteți obține de la următorii furnizori de certificate calificate de semnătură electronică:
CertSign
Digisign
Namirial
Urmați toate indicațiile și toți pașii necesari, iar la final veți primi un document de confirmare, cu antentul ANAF și cu semnătura digitală a dvs. și a companiei care v-a eliberat certificatul.
ÎNREGISTRAREA FIRMEI DVS ÎN S.P.V.
După ce ați obținut, de la o firmă calificată, certificatul digital și documentul de confirmare, intrați pe siteul anaf.ro, alegeți rubrica Servicii online și din submeniu, Înregistrare utilizatori.
Din secțiunea Spațiu Privat Virtual alegeți Înregistrare/Înrolare persoane fizice/juridice în Spațiul Privat Virtual, apoi Înregistrare utilizatori persoane juridice și apoi Înregistrare utilizatori cu certificat digital.
Se va deschide un formular cu Datele de identificare ale solicitantului în care va trebui să completați CUI companie și câmpurile necesare Datelor de identificare ale persoanei. După completare, bifați căsuța „Sunt de acord cu Termenele și condițiile de utilizare a serviciului”, încărcați documentele solicitate, completați codurile de validare și apăsați Trimite.
Astfel, solicitarea dvs. a fost trimisă către ANAF spre analiză și aprobare. Trebuie să aveți în vedere faptul că procesul de analiză și aprobare a cererii dvs. nu se face instant, ci într-un interval de timp.
Dupa ce ANAF vă aprobă cererea, veți primi un e-mail de confirmare, iar prin această confirmare veți primi accesul în S.P.V. pentru compania dvs.
Actualizat în: 17/04/2024