Articole despre: Funcționalități RoBill

Facturi furnizori

Pagina prezentând lista facturilor furnizori aflate în diverse statusuri.


Pentru fiecare factură adaugată folosind butornul +Adaugă sau primită automat din sustemul RO-E-Factura, statusurile posibile sunt următoarele:
Factură emisă. Factura furnizor emisă este o factură in editare asupra căreia se poate reveni pentru modificare sau ștergere;


O factură furnizor emisă se poate edita, sterge, duplica, descărca în format pdf, imprima, trimite pe mail sau încasa.
Duplicarea facturilor emise: la alegerea acțiunii Duplicare se crează o factură ciornă identică cu factura de duplicat.
Plata facturilor emise: la alegerea acțiunii Adăugați plata se deschide eranul pentru plata facturii emise. Va trebui sa optați pentru plata din bancă sau cu chitanță. Detalii despre finalizarea platii în cele două variante posibile găsiți in help-ul aplicatiei RoBill la secțiunea Funcționalități, Plăti din bancă și Chitanțe furnizori.

Descărca facturilor, atât fișierele pdf cât și sigiliile, în loturi: Folosiți mecanismul de selecție al facturilor direct sau după ce ați folosit mecanismul de filtrare. După selectare apare un buton nou Alte acțiuni de unde puteți alege descărcarea fisierelor pdf sau a sigiliilor.

Veți fi notificați în aplicație și pe mail în momentul în care arhiva conținând facturile selectate poate fi descărcata pe calculatorul d-voastră.

Lista exporturilor comandate este vizibilă în meniul Setări cont - Export date
Generarea declarației RO-E-Transport: la alegerea acțiunii Generează RO-e-transport se deschide o ciornă de declarație RO-E--Transport care a preluat în mod automat informațiile din factură.

Factură primită. Factura furnizor primită este o factură receptionată in mod automat din sistemul RO-E-Factura, asupra căreia nu se poate reveni pentru modificare sau ștergere. Sunt posibile toate celelalte acțiuni și în plus descărcarea fișierului cu sigiliu RO-E_Factura.

Puteți comunica cu furnizorul d-voastră folosind sistemul de mesagerie integrat al ANAF, în legătură cu fiecare factură primită din sistemul RO-E-Factura

Alegeți acțiunea Mesagerie RO-E-Factura și în ecranul care se deschide editați și trimiteți refuz de factură către furnizor


În situația în care ați emis factura furnizor înainte de a o primi automat din S.P.V. sunt posibile următoarele două scenarii:
dacă seria și numărul, data emiterii și sumele de total sunt identice pentru cele două facturi, cea emisă de d-voastra și cea primită automat, RoBill le va conecta automat și veti găsi în lista de facturi furnizori doar factura PRIMITĂ;
seria și numărul, data emiterii și sumele de total nu sunt identice pentru cele 2 facturi. Veți regăsi în listă ambele facturi, cea emisă de d-voastra și cea primită automat. Vă recomandăm să alegeti opțiunea Legare cu RO-E-Factura din lista de acțiuni a facturii furnizor.


Veți puteți asocia cele două facturi astfel încât să evidențiați in RoBill o singură factură, cea primită prin RO-E-Factura, pentru care există obligația legală a arhivării.


Dacă se respectă condițiile de legare (seria și numărul, data emiterii și sumele sunt identice pentru cele 2 facturi) plățile asociate facturii emise se vor muta automat pe factura primită iar in RoBill va fi vizibilă doar factura primită. Dacă nu se respectă condiția de legare veți primi un mesaj și posibilitatea de a modifica factura emisă.


În ecranul de editare sunt indicate diferențele între cele două facturi.


Imediat ce ați operat modificările necesare, veți primi informația că legarea este posibilă.

Actualizat în: 04/07/2024